سیماب رزین
عوامل اثرگذار در انتخاب چسب فشار حساس

عوامل اثرگذار در انتخاب چسب فشار حساس

چسب فشار حساس

انتخاب چسب فشار حساس  به منظور یک کاربرد خاص نیاز به دانش بالایی دارد که از طریق اطلاعات تولید کننده و مصرف کننده  فراهم می‌شود.  به عنوان مثال تلاش برای رسیدن به یک کاربرد خاص، بدون درنظر گرفتن فرآیند پذیری محصول مورد نیاز به موفقیت منجر نخواهد شد. اطلاعات زیر به منظور انتخاب آگاهانه چسب فشار حساس در نظر گرفته شده است.

هندسه و فرم زیرآیند:

هندسه و فرم زیرآیند بر انتخاب محصول نهایی اثرگذار است. به عنوان مثال بر سطوحی که زاویه های غیر معمول و یا ناهمواری دارند انتخاب محصولی با انعطاف‌پذیری بالا توصیه می‌شود. صرف نظر از قدرت فرمولاسیون، چسباندن یک ماده ی غیر منعطف بر روی یک تنش مداوم، تقریبا غیر ممکن است.

انرژی سطحی:

توانایی یک چسب به منظور تر کردن زیرآیند با انرژی سطحی ارتباط پیدا میکند. سطوحی با انرژی سطحی پایین به چسبها اجازه تر کردن نمیدهند این در حالیست که چسبها به راحتی قادرند سطوح با انرژی بالا را ترکنند و بر روی سطح پخش شوند. چسبهای فشار حساس بر پایه رابر و اکریلیکهای اصلاح شده قادرند بر روی سطوح با انرژی پایین پخش شوند.

آلودگی سطحی:

وجود آلودگی های سطحی نظیر چربی های دست و گردوغبار مانع از پخش و تشکیل فیلم یکنواخت از چسبهای فشار حساس میشود. انواع مختلفی از آلودگی های سطحی ای وجود دارند که حتی با چشم قابل رویت نیستند اما مانع از تشکیل فیلم یکنواخت با چسبندگی مطلوب میشوند.

 

بخوانید: سولفوسوکسینات ها به عنوان عوامل فعال سطح خالص

 

5/5 - (1 امتیاز)