سیماب رزین
فوق روان کننده ی پلی کربوکسیلاتی بتن

فوق روان کننده ی پلی کربوکسیلاتی بتن

فوق روان کننده پلی کربوکسیلاتی   برای مصرف در بتن آماده ، کارخانه های بتن پیش ساخته  و تولید بتن های توانمند که انتظار کسب مقاومت های زیاد و عملکرد خوب می رود طراحی شده است.

فوق روان کننده پلی کربکسیلاتی  فاقد کلر و مواد سمی دیگر می باشد.

عملکرد شیمیایی  :

فوق روان کننده های متداول که به طور عموم بر پایه ملامین سولفونات و یا نفتالین فرمالدئید می باشند ، در هنگام اختلاط جذب سیمان می شوند و در لحظات اولیه هیدارسیون سیمان ، این گروه از پلیمرها بار منفی ذرات سیمان را افزایش داده و باعث پخش شدن آنها می گردند که ناشی از خاصیت دافعه الکتریسیته ساکن می باشد.

فوق روان کننده پلی کربکسیلاتی   با فوق روان کننده های متداول در عمل تفاوت می کند . بدین ترتیب که پایه این محصول پلی کربوکسیلیک اتر بوده و دارای زنجیره های جانبی ملکولی نیز می باشد . در شروع هیدراسیون همانند فوق روان کننده های متداول به کمک خاصیت افزایش الکتریسیته ساکن ذرات سیمان را به خوبی پخش می کند . در ادامه حضور زنجیر ه های جانبی باعث ممانعت شدید از تجمع مجدد ذرات سیمان می گردند و کماکان آن ها را به صورت مجزا و پخش شده نگه می دارند . این رفتار پدید آورنده بتنی روان با مقادیر آب بسیار کم می باشد.

خاصیت عالی پخش کنندگی سیمان توسط   فوق روان کننده پلی کربوکسیلاتی ، آن را تبدیل به افزودنی ایده آل برای صنایع بتن آماده و بتن پیش ساخته نموده است. به خصوص در   طرحهایی که نسبت آب به سیمان خیلی کم است . این خاصیت امکان تولید بتن هایی با مقاومت های اولیه و دراز مدت بسیار زیاد را فراهم می آورد که حاوی حباب کمتری بوده و در نتیجه بسیار فشرده می باشند . این ویژگی ها ( توسعه مقاومت ) امکان صرفه جویی در انرژی عمل آوری با بخار در کارخانه های قطعات پیس ساخته را به وجود می آورد .

ویژگی ها:

شکل ظاهری : مایع غلیظ

رنگ : قرمز مایل به قهوه ای شفاف

وزن مخصوص : 15/1 گرم در سانتیمترمکعب

pH : 7

ویسکوزیته: 400 تا 650

درصد جامد: 50%

حمل و نقل : در رده بندی غیر خطرناک

 مترجم: محسن نعمتی

 

بخوانید: درباره‌ی چسب های فشار حساس بر پایه‌ی رزین اکریلیک پایه آب

5/5 - (1 امتیاز)