سیماب رزین
ویژگی های رنگ های استخری

ویژگی های رنگ های استخری

رنگ آمیزی استخرها و حوضچه های سیمانی از دیر باز مورد توجه بوده و همراه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت رنگ، فرآیند رنگ آمیزی استخرها، حوضچه ها، آبنماها و سایر سازه های در مجاورت دائمی با آب روز به روز دستخوش تغییرات کیفی شده است. چسبندگی بالا، نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت و دوام و طول عمر بالا، همگی از مشخصه های کیفی عمومی رنگ استخری مناسب هستند. علاوه بر این ویژگی های دیگری نیز مانند ممانعت از رشد باکتریها و میکروارگانیسم های خطرناک، ثبات رنگ بالا و همچنین عدم افت کیفیت در مقابل نوسانات دمایی نیز از اهمیت زیادی در رنگ های استخری مرغوب برخوردار است.

رنگ های استخری بر پایه رزین های اکریلیک پایه آب مزایای مهمی در مقایسه با رنگ های پایه حلال دارند:

  • این رنگ ها زمان خشک شدن کوتاه تری دارند و باعث می شوند تا بتوان استخر را زودتر از آب پر کرد. فرآیند خشک شدن آن ها معمولا به نحوی است که در عرض ۳ روز کاملاً قابل استفاده می شوند.
  • این رنگ ها مقاومت بالایی در برابر اشعه ی فرا بنفش نور خورشید دارند.
  • این رنگ ها سطوح کف و دیواره ها را به طور کامل پوشش داده و از این طریق عملاً از نفوذپذیری آب به درون بتن جلوگیری می کنند.
  • دوام و پایداری آن ها معمولاً بین ۲ تا ۵ سال است که بسته به شرایط محیط می تواند قابل نوسان باشند.
  • قابلیت پوشش دهی مجدد سطوح از قبل رنگ شده را دارند؛ به طوری که این رنگ ها را میتوان روی بسترهای بتنی که دارای بقایای رنگ استخری آکریلیک پایه آب است؛ اعمال کرد.
  • نسبت به رنگ استخری اپوکسی مقرون به صرفه تر هستند.

رزین R-3020 سیماب رزین علاوه بر ویژگی های فوق یک رنگ استخری منعطف با مقاومت دمایی مطلوب را ایجاد میکند. انعطاف پذیری رنگ استخری باعث می شود تا یک پوشش نسبتاً لاستیکی بوجود آمده و در نتیجه شکنندگی و پوسته شدن رنگ رخ ندهد. علاوه بر این در مواقعی از سال که ممکن است دمای هوا به شدت کاهش پیدا کند و به حد یخبندان برسد؛ رنگ استخری ساخته شده با رزین R-3020 کاملا در چنین شرایطی مقاوم خواهد بود. این موضوع در آب و هوای بسیار گرم در فصول تابستان نیز صدق می کند. برای افزایش مقاومت رنگ های استخری پایه آب در برابر این تنش ها، ساختار رزین آکریلیک نقش مهمی دارد. رنگ استخری پایه آب حاوی رزین R-3020 با توجه به معماری مولکولی منحصر به فرد حین سنتز در برابر نوسانات دمایی مقاوم است. رنگ استخری پایه آب حاوی رزین R-3020 سیماب رزین علاوه بر موارد فوق طول عمر بالایی دارد که باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری پوشش می‌شود.

 

بخوانید: الیاف بی بافت

به این مقاله امتیاز بدهید!
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.