سیماب رزین
پلاستیک کم تری مصرف کنیم

پلاستیک کم تری مصرف کنیم

پلاستیک کم تری مصرف کنیم

کانادا فروش، تولید و واردات برخی از پلاستیکهای یکبار مصرف را ممنوع کرد.

طبق اعلام مقامات کانادایی، شرکتها و کارخانجات این کشور تا پایان سال اجازه نخواهند داشت به تولید و واردات پلاستیک های یکبار مصرف اقدام کنند. از جمله مواردی که این کشور اجازه تولید نمی دهد شامل کیسه های پلاستیکی خرید، ظروف بیرون بر و حلقه های نگه دارنده قوطی ها و بطری ها در کنار هم است.

مقامات کانادا اعلام کردند: متعهد شدیم استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف مضر را ممنوع کنیم و به این وعده عمل می کنیم. ممنوعیت تولید و واردات کیسه های پلاستیکی، کارد و چنگال، نی و سایر اقلام از دسامبر ۲۰۲۲ اجرایی و فروش این اقلام از دسامبر ۲۰۲۳ ممنوع می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این ممنوعیت به دنبال اقدام مشابهی است که سال گذشته در فرانسه تصویب شد و بخشی از اقدام گسترده دولت‌ها در سراسر جهان برای محدود کردن تولید پلاستیکهای یکبار مصرف است.

پلاستیک کم تری مصرف کنیم :

1 – از بطری آب فلزی استفاده کنید.

استفاده از بطری های یه بار مصرف آسیب زیادی به محیط زیست میزند.

2- هنگام خرید از کیسه پارچه ای استفاده کنید.

همیشه همراه خود ساک دستی داشته باشید.

همیشه در کیفتان یک ساک دستی (بهتر اگر پارچه‌ای باشد) داشته باشید تا وقتی می‌خواهید از مغازه چیزی بخرید کیسه پلاستیکی از مغازه نگیرید و یا یک ساک دستی با اندازه مناسب برای خرید تهیه کنید.

 

 

3- به جای لیوان یه بار مصرف از لیوان های سرامیکی و شیشه ای استفاده کنید.

یک لیوان کوچک و یا بطری آب برای خودتان بخرید و همیشه در کیف داشته باشید تا مجبور نباشید از لیوان‌های یکبار مصرف که در کنار آب سردکن‌ها قرار می دهند استفاده کنید.

3- در رستوران سعی کنید کم تر از سفره ها ، قاشق ها و ظروف یک بار مصرف استفاده کنید.

اگر مجبور هستید هر روز یا بیشتر اوقات بیرون از خانه غذا بخورید، به همراه خود قاشق، چنگال و چاقوی فلزی داشته باشید تا به جای قاشق و چنگال یکبار مصرف از آنها استفاده کنید.

4- مهمانی‌های خود را بدون ظرف یکبار مصرف بگیرید

از استفاده از ظروف یکبار مصرف و سفره‌هایی که هیچ زیبایی برای مهمانی‌های شما هم ندارند، دست بردارید. این ظروف پلاستیکی که در مدت یکی دوساعت استفاده می‌شوند و همه‌ی آنها در سطل زباله قرار می‌گیرند و در همین مدت کوتاه آسیب زیادی بر محیط‌زیست وارد می‌کنند

 

5- هنگام رفتن به تفریح یا مسافرت ظروف مورد استفاده را از منزل بردارید:

برای پیشگیری از مصرف پلاستیک هنگام رفتن به تفریح، ظروفی را از منزل همراهتان آورید زیرا براساس آمار سال گذشته بیش از 120000 ظروف پلاستیکی از اطراف ساحل ها جمع آوری شدند.

6- مسواک سازگار با محیط زیست خریداری کنید

به خاطر داشته باشید که:

  • زمان لازم برای تجزیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال می‌باشد و امروزه این نوع زباله به تهدید بزرگی برای سلامت محیط زیست تبدیل شده است.
  • ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پس از یک بار استفاده دور انداخته می‌شوند؛ دور انداختن، یعنی این مواد ظاهرا از خانه‌ی ما خارج می‌شوند، ولی اثرات آن دوباره به خود ما برمی‌گردد.

 

بخوانید: عایق سفید بام چیست ؟

به این مقاله امتیاز بدهید!