سیماب رزین

رزین پلی استایرن

رزین پلی استایرن

رزین پلی استایرن به‌عنوان یکی از پرکاربردترین رزین‌ها، صرفه اقتصادی خوبی داشته و به شیوه‌ای آسان تولید می‌شود. این رزین نوعی پلیمر هیدروکربنی (زنجیره‌ای متشکل از هیدروژن و کربن) و آروماتیک است. عبارت “پلی” در نام این رزین به این موضوع اشاره دارد که پلی استایرن، پلیمری حاصل از به هم پیوستن تعداد زیادی مونومر استایرن است. رزین پلی استایرن عایق بسیار خوبی است و در عین‌حال شفافیت بالایی دارد.

 مقاومت بالا از دیگر ویژگی‌هایی است که این ماده را به محصولی پرکاربرد در صنعت تبدیل می‌کند. رزین پلی استایرن به‌عنوان پیوند دهنده، و چسب قطعات سنگی و بتن کاربرد دارد و در دمای اتاق، پس از ۳۰ تا ۹۰ دقیقه خشک می‌شود. عمر این محصول در هنگام استفاده حدود ۳۰ ۴۰ دقیقه است؛ اما درصورتی‌که در بسته‌بندی مناسب و در جایی خشک و به دور از رطوبت آن را نگه دارید، تا یکسال هم می‌تواند به شکل روز اول باقی بماند.

پلی استایرن رزین

رزین پلی استایرن چیست؟

رزین پلی استایرن محصولی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که می‌تواند با هزینه کم به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد‌. این رزین از ماده پلیمری پلی استایرن تشکیل شده که خود متشکل از مونومرهای استایرن است. این مونومرها در کنار هم خواص منحصربه‌فرد پلی استایرن را ایجاد می‌کنند؛ از جمله اینکه این ماده وزن سبکی دارد و چگالی کم آن، حمل و نصب را آسان می‌سازد. این رزین عایق بسیار خوبی برای حرارت است و انرژی گرما و سرما را انتقال نمی‌دهد. پلی استایرن مقاومت و دوام بسیار زیادی دارد و کارایی بالایی را در موقعیت‌های گوناگون از خود نشان می‌دهد. صرفه اقتصادی نیز آخرین و گاها مهمترین دلیلی است که مشتری را برای خرید ترغیب می‌کند. این ماده ارزان است و آسان و راحت نیز قابلیت تولید را دارد.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی رزین پلی استایرن

رزین پلی استایرن به‌صورت مایعی غلیظ و چسباننده ارائه می‌شود که رنگی روشن دارد. این ماده به رنگ زرد روشن و شفاف است که مقاومت بالایی دارد و در شرایط مناسب برای مدت طولانی سالم می‌ماند. مدت زمانی که برای مصرف این ماده در اختیار دارید، حدود ۳۰ دقیقه است و همچنین برای ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان لازم است تا رزین روی سطح خشک شود.

کاربردهای رزین پلی استایرن

  • رزین پلی استایرن به‌سبب مقاومت بالا و خواص منحصربه‌فردی که دارد، در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای این رزین می‌توان به چسباندن و پیوند دادن قطعات سنگی و بتن اشاره کرد. همچنین برای پیوند بتن جدید و قدیمی از این نوع رزین استفاده می‌کنند.
  • برای اعمال پرایمر روی سطوح سنگی و بتنی نیز این رزین یک انتخاب مناسب است. چراکه سطح بتن و سنگ‌ها متخلخل بوده و منافذی دارند که باید به شیوه صحیح و کارآمد پر شوند. درصورتی‌که به پر کردن این منافذ توجه نشود، مواد مخرب می‌توانند به درون بتن راه پیدا کنند و مقاومت و دوام آن را کاهش دهند.
  • کاشت خمیر میلگرد و بولت فلزی از دیگر کاربردهایی است که می‌توان برای رزین پلی استایرن معرفی کرد. این خمیر برای چسباندن میلگرد به بتن کاربرد دارد و برای پر کردن شکاف‌های ایجاد شده در دیوار، سقف و کف سازه به کار برده می‌شود.
  • رزین پلی استایرن در تجهیزات خودرو، داشبورد، عایق لوله‌ها، فوم‌ها و برج‌های خنک کننده نیز کاربرد دارد و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.
کاربرد رزین پلی استایرن

راهنمای مصرف رزین پلی استایرن

رزین پلی استایرن را باید بر سطحی پاک و بدون آلودگی اعمال کنید. هرگونه چربی و گردوخاک بر سطح سازه‌ای که قصد دارید آن را با رزین پلی استایرن بپوشانید، می‌تواند در روند کار اختلال ایجاد کند. اما چگونه می‌توان سطح بتن یا سنگ را پاک کرد؟ فشار قوی آب اولین و درعین‌حال یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان مدنظر قرار داد؛ و همچنین حلال‌های مناسبی هستند که می‌توانند به نحو احسن سطح را از هرگونه آلودگی پاک کنند. اگر نمی‌دانید برای پوشش هر سطح چه مقدار رزین پلی استایرن مورد نیاز است، کافیست توجه کنید که ۳ کیلوگرم از این ماده، باتوجه به وزن مخصوص رزین، می‌تواند سطحی به وسعت ۲.۱ تا ۶.۱ مترمربع را بپوشاند.

نحوه نگهداری رزین پلی استایرن

  • رزین پلی استایرن را باید در محیطی خشک و به دور از هر گونه رطوبت نگهداری کنید.
  • دمای بهینه نگهداری این محصول بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است.
  • همچنین رزین پلی استایرن باید به دور از نور مستقیم خورشید و یخبندان نگهداری شود.
  • اگر می‌خواهید برای مدت طولانی رزین پلی استایرن را نگهداری کنید، از بسته‌بندی اولیه این محصول استفاده کنید که تا یکسال شرایط مناسب برای ماندگاری رزین را فراهم می‌کند.

مهمترین نکات برای مصرف رزین پلی استایرن

  1. اولین و مهمترین مسئله‌ای که در هنگام استفاده از رزین پلی استایرن باید به آن توجه کنید، سلامتتان است. بنابراین اگر رزین با پوست دست یا چشمانتان تماس پیدا کرد، با آب فراوان آن را بشویید و هرچه سریعتر ذرات آن را از خود دور سازید.
  2. با نگهداری از این رزین در جایی مخصوص، از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید. اما اگر به هر نحو اشتباها مقداری از رزین را بلعیدید، سریعا به پزشک مراجعه کنید و پیگیر فرآیند از بین بردن اثر رزین باشید.
  3. استفاده از دستکش برای جلوگیری از تماس رزین با دست بسیار مهم است.
  4. همچنین در هنگام کار با رزین و حمل آن از عینک و ماسک استفاده کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.
  5. بعد از اینکه کار پیوند و چسباندن و پوشش پرایمر روی بتن‌ها تمام شد، وسایل و تجهیزات خود را با حلال‌های نفتی مناسب بشویید.

جهت اطلاعات بیش‌تر با مشاورین متخصص ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

قیمت رزین پلی استایرن